Dobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzistaDobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzista
O namaUsluge CentraProizvodi CentraSavetovanja i seminariNasi rezultatiNasi klijenti
Arhiva vesti
MIHAJLOVIĆ: Ne očekujemo novo pomeranje rokova za koncesiju Aerodroma Nikola Tesla
Razlog pomeranja rokova za koncesiju za beogradski Aerodrom Nikola Tesla je da se dobiju najbolje ponude i da se ispune zadati kriterijumi na najbolji mogući način, izjavila je danas ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije Zorana Mihajlović.

- Više sam za to da damo dodatno vreme, kako bismo dobili najbolje ponude - kazala je ona i dodala da ne očekuje dodatna pomeranja rokova za koncesiju.

Mihajlović očekuje da ćemo "sledeće godine imati kompletno završenu transakciju, kao što smo i planirali, sa manjim pomeranjem rokova od dvadesetak dana".

Danas je istekao nedavno produženi rok za dostavljanje konačne verzije nacrta ugovora o koncesiji za Aerodrom Nikola Tesla, ponuđačima kvalifikovanim za drugu fazu postupka.

Rok za slanje obavezujućih ponuda za koncesiju za Aerodrom je 23. novembar.

Kvalifikovani ponuđači za koncesiono upravljanje beogradskim aerodromom su švajcarsko-francuski konzorcijum Zurich Airport sa kompanijama Eiffage i Meridiam Eastern Europe Investments, indijsko-grčki konzorcijum GMR Infrastructure limited i Terna, francuska kompanija Vinci Airports, južnokorejsko-tursko-kiparski konzorcijum Incheon international Airport corporation, Yatirimlari ve Islatme, VTB capital infrastructure i kineski konzorcijum HNA i China National Aero-Technology.

Poziv zainteresovanim koncesionarima objavljen je 10. februara 2017.

Koncesija za finansiranje, razvoj kroz izgradnju i rekonstrukciju, održavanje i upravljanje infrastrukturom aerodroma i obavljanje delatnosti operatera daje se na rok od 25 godina. Tenderom je predviđeno da koncesiju neće moći da dobiju kompanije koje upravljaju aerodromima u radijusu od 450 kilometara od Beograda.


U pogonima IMK 14. oktobar novi vlasnik planira proizvodnju kamiona Tatra i Avia
Novi vlasnik Industrije mašina i komponenata 14. oktobar, mogao bi da u pogonima te kruševačke fabrike proizvodi i kamione Tatra i Avia, rečeno je agenciji Beta u tom preduzeću.

Novi vlasnik kruševačke mašinske industrije, preduzeće SCMG 14. oktobar, posluje u okviru Czechoslovak group koja je vlasnik i kompanija Tatra i Aviva.

Direktorka za korporativne i regulatorne poslove u preduzeću SCMG 14. oktobar Aleksandra Janković rekla je agenciji Beta da je plan novog vlasnika da se u 14. oktobru proizvode i ovi kamioni.

- Srbija ima dobre uslove za poslovanje, odnosno potpisane ugovore sa zemljama CEFTA i Rusijom. To znači da krajnji proizvod može da bude jeftiniji, ako se proizvede u Srbiji - kazala je Janković.

Novi vlasnik, kako je rekla, preuzeo je ugovore koje je IMK 14. oktobar imao u namenskoj industriji, a ambicije su da se ugovore novi poslovi u toj oblasti, znatno većeg obima.

- Od obima poslova koje budemo ugovorili zavisi da li ćemo raditi popravku postojećih mašina, koje su u lošem stanju, ili ćemo odmah ići na nabavku novih. Od svega toga potim zavisi i dinamika zapošljavanja u narednim godinama - rekla je Janković.

Ona je potvrdila da je kupovinom fabrike preuzeto 129 zaposlenih angažovanih tokom stečaja, koji ostaju da rade, a plan je da se u narednih nekoliko meseci zaposli još minimum 150 ljudi.

Czechoslovak group je postala vlasnik najvećeg dela nepokretne imovine IMK 14. oktobar na lokaciji u Kruševcu, dok pogoni u Brusu i Ražnju nisu bili deo aranžmana.

Nekadašnji gigant, koji je tokom "zlatnih osamdesetih" zapošljavao 8.500 ljudi, a od početka prošle godine bio u stečaju, prodat je tek iz petog pokušaja. Novi vlasnik je za IMK 14. oktobar ponudio 485 miliona dinara, što je deset puta manje od procenjene vrednosti.

Prema podacima koje je Agencija za licenciranje stečajnih upravnika prosledila agenciji Beta, obaveze 14. oktobra prema razlučnim (hipotekarnim) poveriocima iznose 4,4 milijarde dinara. Oni su od prodate imovine namireni sa 293 miliona dinara (7,64 %), dok će se za preostali nenamireni iznos oni namirivati kao poverioci trećeg reda.

Obaveze prema zaposlenima iz prvog isplatnog reda, koje iznose oko 210 miliona dinara, isplaćene su preko Fonda solidarnosti, dok zaposleni, kao poverioci trećeg isplatnog reda, potražuju još oko milijardu dinara.


Mol otvoren za prodaju svog vlasničkog udela u Ini
Mađarska naftna grupacija Mol otvorena je za prodaju svog udela u hrvatskoj Ini, ali do tada će nastaviti da upravlja Inom najbolje kako ume, izjavio je Pal Kara, glavni savetnik Mol grupe, u intervjuu za mađarsku javnu televiziju M1.


BUDIMPEŠTA - Mađarska naftna grupacija Mol otvorena je za prodaju svog udela u hrvatskoj Ini, ali do tada će nastaviti da upravlja Inom najbolje kako ume, izjavio je Pal Kara, glavni savetnik Mol grupe, u intervjuu za mađarsku javnu televiziju M1.

Odbor direktora Mola objavio je 2013. godine da će Ina ili funkcionisati na principima tržišne ekonomije ili će morati da otkupi mađarski udeo u kompaniji, podsetio je Kara, a prenosi mađarski portal Portfolio.hu.


Miler: Izgrađeno 1.120 km gasovoda "Snaga Sibira"
Ruska gasna kompanija Gasprom je već izgradila 1.120 km gasovoda "Snaga Sibira", izjavio je danas generalni direktor kompanije Aleksej Miler.
PEKING - Ruska gasna kompanija Gasprom je već izgradila 1.120 km gasovoda "Snaga Sibira", izjavio je danas generalni direktor kompanije Aleksej Miler.

"U ovom trenutku je izgrađeno 1.120 km gasovoda, pri čemu je na trasi zavareno 1.348 km cevi, a do kraja ove godine će biti završeno oko 1.340 km gasovoda", rekao je Miler novinarima u Pekingu, a prenosi ruska agencija Tas s.


"Mali" akcionari
Emitenti
Posrednici
Investitori
Proizvodi Centra
Arhiva vesti
Kontaktirajte nasKnjiga gostijuMapa sajta