Dobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzistaDobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzista
O namaUsluge CentraProizvodi CentraSavetovanja i seminariNasi rezultatiNasi klijenti
Arhiva vesti
Nemačka Norma od početka svog poslovanja u Srbiji uložila 32 mil EUR
Predsednica Vlade Republike Srbije Ana Brnabić posetila je danas, u okviru obeležavanja godinu dana rada Vlade, nemačku kompaniju Norma group u Subotici, koja je od početka svog poslovanja u našoj zemlji uložila više od 32 mil EUR.

Norma group, koja razvija i proizvodi spone, spojnice i cevi za protok fluida za automobilsku industriju, trenutno zapošljava 1.200 ljudi i izvozi svoje proizvode u 50 zemalja širom sveta, saopšteno je na sajtu Vlade.

Premijerka Brnabić, zajedno sa pokrajinskim premijerom Igorom Mirovićem, gradonačelnikom Subotice Bogdanom Labanom i predstavnicima Ambasade SR Nemačke u Srbiji, obišla je pogon fabrike i upoznala se sa procesima proizvodnje i uslovima rada u ovoj kompaniji.

Brnabić je istakla da je Norma primer investitora kakvi su potrebni našoj zemlji. Norma group Srbija nije samo distributivni centar, već se ceo proces izrade proizvoda dešava upravo ovde, u Subotici. Koristi se domaća pamet i kreativnost. To je upravo ono za šta se mi kao Vlada zalažemo – jačanje ekonomije koja se zasniva na inovacijama i znanju, izjavila je premijerka.

Neto priliv direktnih stranih investicija u prvih pet meseci 2018. godine iznosi više od 1,1 mlrd EUR, što je za skoro 160 mil EUR ili 15,8% više nego u istom periodu prethodne godine, rekla je Brnabić.

Predsednica Vlade je navela da je Nemačka jedna od zemalja čije su kompanije uložile najviše novca u našu zemlju. U Srbiji trenutno posluje više od 400 nemačkih kompanija koje zapošljavaju više od 45.000 naših građana. Naš cilj je da u budućnosti još više unapredimo ekonomsku i političku saradnju Srbije i Nemačke, naglasila je Brnabić.


Novi Sad dobija regionalni putnički aerodrom do 2020. godine?
Skupština grada Novog Sada, na sednici održanoj 29. juna, usvojila je odluku o izradi plana detaljne regulacije Aerodroma Novi Sad – Čenej, a plan će izraditi Javno preduzeće Urbanizam Novi Sad.

Planom je obuhvaćeno građevinsko područje u Katastarskoj opštini Čenej, na približno 148 hektara.

Kako piše NS hronika, konceptualni okvir projektantima je dat kroz Plan generalne regulacije Čeneja i prostorne planove države i Novog Sada, kojima se do 2020. godine predviđa mogućnost da Novi Sad dobije regionalni aerodrom. S obzirom na to da se s travnatom pistom teško može ući u posao avio-prevoza putnika, plan predviđa "izgradnju saveremenog aerodroma koji će ispunjavati sve uslove za odvijanje putničkog saobraćaja".

Dalje je precizirano da bi aerodrom trebalo da omogući odvijanje redovnog linijskog saobraćaja jeftinog avio-saobraćaja (lou-kost), turističke i radničke čarter-letove, te avio-taksi usluge, dok će zadržati i sadašnju, sportsko-poljoprivrednu namenu. Regionalni saobraćaj pak "planiran je da obezbedi povezivanje AP Vojvodine s poslovnim centrima bivših jugoslovenskih republika i drugim okolnim zemaljama", piše NS hronika.

Novi plan, kako se navodi u predlogu odluke o njegovoj izradi, moraće da predvidi i proširenje državnog puta Novi Sad – Srbobran, te izgradnju biciklističkih staza i trotoara da bi se omogućio komforniji i bezbedniji pristup Aerodromu Novi Sad – Čenej.


Serbia to sign agreement on final section of Belgrade-Budapest railway at Sofia Summit – Works wort
At the upcoming summit of the prime ministers of China and 16 CEE countries in Bulgaria, a commercial contract on the final section of the high-speed railway Belgrade-Budapest, from Novi Sad to Subotica, worth around a billion euros, will be signed.

– The works on this section should start next year – Serbian Minister of Construction, Transport and Infrastructure Zorana Mihajlovic told Tanjug.

The importance of the Chinese initiative One Belt, One Road, within which the Sofia Summit is being held, for Serbia is best shown by the fact that Chinese investments in Serbia, primarily in infrastructure, amount to more than EUR 5 billion, the minister says.

– Don’t forget Zelezara Smederevo and other current or future investments with China either. To us, it is of great importance to have a strategic agreement between China and Serbia – Mihajlovic said.

At the Sofia Summit, the memorandum on the reconstruction and the rehabilitation of the railway on Corridor 10, between Nis and Presevo (the Belgrade-Nis-Presevo-Macedonian border section) will be signed as well.

– In the past few years, the priority in the transport infrastructure has been primarily the railway. Corridors are being worked on, so are the highways, some of them are being completed, some new are being started, but the railway is the priority – Mihajlovic says.

The memorandum pertains to the railway between Belgrade and Nis and Nis and Presevo and is very important for Serbia, the minister notes, as “we do not have project-technical documentation for this railway corridor”.

– When theres a high-speed railway up there in the north, from Belgrade to Budapest, we must complete the southern part, if we truly want to cooperate with other states – Mihajlovic explains.

The goal, she says, is for Serbia to be a transit state, primarily for cargo transport, and “the works on these sections of Corridor 10 might realistically begin in mid-2019”, Mihajlovic assesses.

Talking about the importance of Serbia in the 16+1 initiative and the summit in Bulgaria, she said that Serbia had the largest Chinese investments compared to other members of the initiative, both in the number and the value of the investments.

When asked what she thought of the criticism by certain EU officials regarding the potential negative impact of the strengthening of the Chinese influence in the Western Balkans and Serbia on the economies of member states, Mihajlovic said that it shouldn’t be forgotten that it was precisely Europe that had significant relations with both China and Russia and that Serbia was a small state, whose position requires of it to use all options available in order to develop.

– We have investments and credits from many international financial institutions, but also from the Russian Federation and China and I believe that any kind of closing of Serbia in that sense is not good – Mihajlovic says.

She notes that all contracts, whether with China or Russia, are in line with the laws and European standards.


Vučić: Privatizujemo RTB Bor; tender i jedna kompanija
Tender za RTB Bor biće objavljen u narednih desetak dana, najavio je predsednik Srbije Aleksandar Vučić.


Kako je rekao, za taj rudarski kompleks zainteresovana je jedna kineska kompanija.

On je, obilazeći pogon Tople valjaonice Železare "HBIS Group Serbia" u Smederevu, rekao da je uveren da su Kinezi pokazali interesovanje jer su Srbiju prepoznali kao gostoprimivu zemlju i kao zemlju radnih i marljivih ljudi.

Govoreći o značaju Železare za grad Smederevo, rekao je da je Srbija beskrajno zahvalna kineskim prijateljima koji su pomogli da se reši jedan od najvećih problema u Srbiji.

"Posle dve godine ovo je priča o promenama, uspehu i napretku Srbije i to ne bismo mogli da uradimo bez podrške Kine. Iako postoji poslovica da nema ništa kraće od zahvalnosti, kod nas je ona trajna, jer su sačuvali posao za 5.200 ljudi", poručio je Vučić.

Ti ljudi su, kaže, pokazali da imaju više vere u budućnost i da su sigurniji u Smedererevo.


"Mali" akcionari
Emitenti
Posrednici
Investitori
Proizvodi Centra
Arhiva vesti
Kontaktirajte nasKnjiga gostijuMapa sajta