Dobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzistaDobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzista
O namaUsluge CentraProizvodi CentraSavetovanja i seminariNasi rezultatiNasi klijenti
Arhiva vesti
Pare od RTB Bor ne idu u budžet? - Državi korist od poreza na zarade, PDV-a i poreza na profit
Nijedan dolar od ukupno 1,46 mlrd USD, koliko je vredna kineska ponuda za Rudarsko-topioničarski basen Bor (RTB), neće otići u budžet, nezvanično je potvrđeno Politici u Vladi Republike Srbije. Zijin Mining Group će 1,26 mlrd USD praktično uložiti u kompaniju u kojoj će ova grupa biti većinski vlasnik, sa udelom od 63%.

Preostalih 200 mil USD dolara biće iskorišćeno za vraćanje starih dugova kompanije, po osnovu Unapred pripremljenog plana restrukturiranja (UPPR) koji predstavlja dogovor RTB-a sa bankama.

Indirektno, država od ove transakcije može da dobije novac samo po osnovu vraćanja dugova državnim poveriocima.

Ako se prilikom izbora strateškog partnera država odluči za model dokapitalizacije, onda to znači da novac ne ide u budžet, objašnjava Dragan Đuričin, profesor Ekonomskog fakulteta.

– Novac se u tom slučaju unosi u preduzeće da bi se poboljšale njegove performanse. To, ipak, ne znači da država neće ostvariti indirektnu korist, a u ovom slučaju taj efekat je važan. Odnosi se pre svega na prihode od poreza na zarade, PDV, ali i od poreza na profit. Ako je u planu eventualno novo zapošljavanje, i po tom osnovu država može da ostvari indirektnu korist. U slučaju RTB Bor to se moralo uraditi, jer je novac iz budžeta curio ka kompaniji i tog odliva para više neće biti.

Takođe, bili smo pod stalnim pritiskom Međunarodnog monetarnog fonda i Svetske banke da se taj problem reši, jer je kompanija predstavljala opterećenje za budžet. Godinama je ovo preduzeće subvencionisano i ova dokapitalizacija je korak ka restrukturiranju firme – kaže Đuričin.

U Vladi Srbije nezvanično je rečeno i da država neće biti garant za kredite koje će kompanija Zijin Mining Group uzimati kako bi ostvarila biznis plan.


Društvo Intesa Invest pokrenulo drugi investicioni fond
Društvo za upravljanje investicionim fondovima Intesa invest pokrenulo je svoj drugi investicioni fond - Intesa Invest Cash Dinar.

To je otvoreni investicioni fond, organizovan kao fond očuvanja vrednosti imovine. Fond u najvećoj meri investira u novčane depozite banaka koje posluju na tržištu Srbije i državne hartije od vrednosti denominovane u dinarima.

- Pokretanjem još jednog fonda u okviru društva Intesa invest dodatno smo proširili obim alternativnih vidova ulaganja za građane i pravna lica u uslovima niskih kamatnih stopa i kreirali nove investicione prilike koje im mogu pomoći da uvećaju vrednost svojih sredstava - rekao je član Nadzornog odbora Intesa Investa Darko Popović.

Banca Intesa osnovala je februara 2018. godine Intesa Invest koji upravlja i investicionim fondom Intesa Invest Comfort Euro, a koji ulaže u imovinu denominovanu u evrima.


Prve investicije u niški aerodrom već od oktobra? - Takse ostaju nepromenjene
Vršilac dužnosti direktora Aerodroma Konstantin Veliki u Nišu Dušan Knežević rekao je za RTS da se prve investicije u nišku vazdušnu luku mogu očekivati već u sledećem mesecu, kao i nova oprema.

Gostujući u Dnevniku RTS-a, Dušan Knežević je rekao da će sve linije koje su do sada letele u letnjoj sezoni sa niškog aerodroma ostati i u narednom periodu i biće i u toku letnje i zimske sezone, kao i da sve aviokompanije imaju važeće ugovore do 2021. a neke i do 2022. godine.

Govoreći o aerodromskoj taksi, Knežević je dodao da postoje ugovori i nije realno da se takse povećaju.

- U saradnji sa resornim ministarstvom radimo na planovima, kako dugoročnim, tako i onim za kraći period. Potrebne su nam investicije - istakao je Knežević.

On je naveo da je za 15. novembar najavljena linija Beč-Niš, za koju će biti zadužena kompanija Wizz Air.

RTS podseća da je pre gotovo mesec dana potpisima ministarke Zorane Mihajlović i gradonačelnika Niša Darka Bulatovića država zvanično preuzela upravljanje niškim aerodromom. Od tada je bilo mnogo spekulacija u javnosti o tome kako posluje aerodrom, da li će se nešto menjati kad je reč o broju letova, cenama i putnicima.

Sa niškog aerodroma trenutno lete tri kompanije, od kojih dve najveće niskobudžetne - Wizz Air i Ryanair. Prva ima četiri linije, a druga pet.


First investments for Nis Airport to arrive in October? - Fees remain the same
The Acting director of Constantine The Great airport in Nis, Dusan Knezevic told RTS that the first investments for the airport as well as the arrival of the new equipment could be expected during the next month.
– All of the flights active during the summer season will remain active in the next period and will become regular for both the summer and winter seasons and all of the airlines have valid contract until 2021 or 2011, said Knezevic in a guest appearance on RTS.
Talking about airport fees Knezevic said that there were contracts in place and it was not realistic for the fees to rise.
- We are working on both long-term and short-term plans with the relevant ministry. We need new investments, Knezevic pointed out.

He said that the Vienna-Nis flight route set by Wizz Air is scheduled to start on November 15.

As RTS reminded, almost over a month ago Serbian Minister of Construction, Transport and Infrastructure Zorana Mihajlovic and Mayor of Nis Darko Bulatovic signed an agreement whereby the state took over the management of the airport. There have since been many speculation in the public about the current business of the airport and whether there will be any changes in the number of flights, prices or the passengers.

Currently there are three airline operating in the airport in Nis, out of which two are low-cost companies – Wizz Air and Ryanair. The first one provides 4 flight routes and the second one provides 5 flight routes.


"Mali" akcionari
Emitenti
Posrednici
Investitori
Proizvodi Centra
Arhiva vesti
Kontaktirajte nasKnjiga gostijuMapa sajta