Dobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzistaDobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzista
O namaUsluge CentraProizvodi CentraSavetovanja i seminariNasi rezultatiNasi klijenti
Arhiva vesti
Vrednost Laste procenjena na maksimum 23 mil EUR - Tender za prodaju do juna 2019.
Konsultantska kuća BDO Srbija procenila je da 100% Lastinog kapitala vredi između 16 i 23 mil EUR, piše Blic.

Kako se navodi, očekuje se da tender za privatizaciju bude raspisan do juna.

List objašnjava da je BDO Srbija, koji je izabran za privatizacionog savetnika krajem januara ove godine, u ponedeljak dostavio dokumentaciju Ministarstvu privrede i Nadzornom odboru Laste, koji će u petak razmotriti njene detalje.

Ipak, kako napominje, izuzev razmatranja, oni ne mogu ništa drugo da urade, jer cenu državnog udela, koji će se prodati, i rokove za prodaju 77% njihovog paketa definiše Ministarstvo privrede.

Osim vrednosti ukupnog kapitala, BDO Srbija je utvrdila, na osnovu dostavljene dokumentacije, i model po kojem će dugovi biti namirani kroz prodaju, dodaje list.

Reč je o nasleđenim obavezama od 600 miliona dinara, regulisanim ugovorom o dužničko-poverilačkim odnosima, koji je sklopljen krajem avgusta 2015. sa finansijskim poveriocima, a odnosi se na obaveze nastale pre tog datuma. Te obaveze se inače redovno izmiruju, jer ova kompanija već nekoliko godina unazad ostvaruje dobit u poslovanju, navodi Blic i ističe da upravo zbog tih dobrih poslovnih rezultata, zaposleni i rukovodioci, koji su imali uvid u dokumentaciju, tvrde da procena nije dobro urađena.

- Ono što smo videli daje utisak da je sve urađeno paušalno i da njihova procena vrednosti kompanije nije adekvatna - kažu neimenovani sagovornici Blica.

Državni sekretar Dragan Stevanović očekuje da će tender za privatizaciju Laste biti raspisan u prvoj polovini godine, jer je važno da se pre toga pripremi sva potrebna dokumentacija.

- Za nas je važno da objavimo tender i zainteresujemo investitore. Lasta ima potencijal, a uz određena ulaganja, može dobro i domaćinski da posluje - rekao je Stevanović za Blic.


Ikarbusov berzanski rolerkoster
Promet akcija Ikarbusa na Beogradskoj berzi je nedeljama bio na nuli pri ceni od jedva 230 dinara, iako je još početkom godine bilo najavljeno da će kineski Džin Lung kroz unapred pripremljen plan reorganizacije (UPPR) da kupi većinski paket i uloži novac u novu proizvodnju.
Međutim, kada je pre oko dve nedelje prvom tranšom koja je otplatila Ikarbusov dug od 9,5 miliona evra, DŽin Lung ušao u vlasničku strukturu srpskog proizvođača autobusa, trgovanje akcijama naglo je oživelo i u jednom trenutku premašilo 600 transakcija na dan.

Cena je dostigla čak hiljadu dinara po akciji, da bi se zatim opet spustila na aktuelnih 403 dinara. Mali akcionari, uglavnom fizička lica, sada su u dilemi da li da akcije odmah ili je isplativije da se sačeka da eventualno novi vlasnik ponudi svoju cenu.

– Cena Ikarbusovih akcija naglo je bila porasla i kompanija je dostigla kapitalizaciju od tri miliona evra. Za male akcionare nema u suštini mnogo opcija. Novi vlasnik je zakonom izuzet iz obaveze da otkupi akcije od malih akcionara. Može se očekivati i da će novi vlasnik želeti da konsoliduje vlasništvo i tada će dati ponudu za preuzimanje akcija malih akcionara. Cena koju bude ponudio zavisiće od toga da li su te hartije u momentu kada se ponudi otkup, likvidne – kaže za Danas Marko Janković, član Komisije za hartije od vrednosti.

On ističe da ukoliko su hartije likvidne, cenu će odrediti prosečna ponderisana vrednost u poslednjih šest meseci trgovanja ili najviša cena po kojoj je ponuđač stekao akcije u poslednjih 12 meseci. Ukoliko nisu likvidne, onda se traži najviši iznos između najviše cene po kojoj je ponuđač stekao akcije u poslednjih 12 meseci, knjigovodstvene ili procenjene vrednosti.

On dodaje da je nezahvalno savetovati male akcionare šta da učine sa svojim udelima, jer to svako mora sam da odluči.

Ozbiljni planovi

Prema izjavama iz vrha Ikarbusa, Kinezi imaju ozbiljne planove za razvoj te fabrike i najavljeno je da će se izrada autobusa na dizel gorivo nastaviti a proizvodni program biće proširen i elektrovozilima koje kineski parteri već uveliko razvijaju, dok su, istovremeno, jedan od najvećih svetskih proizvođača elektro baterija za vozila. Oba programa će pod brendom Ikarbusa biti ponuđena najpre zemljama u regionu, a potom i ostalom delu Evrope i sveta.

Sama privatizacija će teći kroz unapred pripremljeni plan restrukturiranja, očekuje se da će do leta administrativni deo akvizicije biti okončan nakon čega će kineska kompanija početi da sprovodi svoje poslovne planove. Nakon prvih šest meseci po preuzimanju planirano je i otvaranje stotinak novih radnih mesta.


"Mali" akcionari
Emitenti
Posrednici
Investitori
Proizvodi Centra
Arhiva vesti
Kontaktirajte nasKnjiga gostijuMapa sajta