Dobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzistaDobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzista
O namaUsluge CentraProizvodi CentraSavetovanja i seminariNasi rezultatiNasi klijenti
Arhiva vesti
KO IMA PRAVO NA BESPLATNE AKCIJE EPS Za odgovor na ovo pitanje ključne su ove dve godine, a jedna či
Pravo na besplatne akcije ima oko četiri miliona građana u Srbiji. Svi oni su dobili akcije NIS, Aerodroma "Nikola Tesla", Akcionarskog fonda i "Telekoma Srbija". Po zakonu, oni bi sada imali i pravo na besplatne akcije EPS, po uslovom da država od ovog javnog preduzeća napravi akcionarsko društvo, a kako je Vlada obećala MMF u pismu o namerama za 2020. godinu.

Pravo na besplatne akcije imaju građani koji su bili punoletni na dan 31. decembra 2007. godine, koji su bili državljani Srbije na dan 3. januara 2008. i koji su 30. juna 2007. imali prebivalište na teritoriji Srbije. Važno je, takođe, i da dvojno državljanstvo ne utiče na pravo na akcije.

Uslov je i da svi oni u prethodnim procesima privatizacije nisu ostvarili pravo na besplatne akcije drugih državnih preduzeća. A mnogi radnici to upravo jesu, i sada nemaju pravo na besplatne akcije, a iako su im firme u kojima su dobile deonice otišle u stečaj.

Takođe, lica koja već poseduju nasleđene ili kupljene akcije imaju pravo dobijanja besplatnih akcija. Drugim rečima, na besplatne akcije mogu da računaju svi oni rođeni do 31. decembra 1989. godine, a koji su ispunili i ove druge uslove.Upis akcija je bio pre 11 godina i trajao je šest meseci.Do sada je četiri miliona građana dobilo po pet akcija NIS i po jednu akciju Aerodroma “Nikola Tesla”, a čijim se deonicama trguje na Beogradskoj berzi, ali i po sedam akcija Akcionarskog fonda i 31 akciju “Telekoma Srbija” čije akcije nisu uključene u javno trgovanje i kojima se ne može trgovati.Kako do novca

Građani, praktično, od besplatnih akcija mogu da dobiju novac po dva osnova: prodajom akcija i po osnovu dividende. Oni koji nisu prodali akcije svake godine mogu da računaju na dividendu koja do sada ukupno iznosila 6.300 dinara.

Ovaj novac građani mogu da podignu na šalteru preduzeća Pošta Srbije uz obavezno pokazivanje lične karte. Građani koji nemaju račun za besplatne akcije u Pošti novac od dividende mogu da podignu u svojoj banci.

S druge strane, novac od akcija NIS i Aerodroma mogu da dobiju samo ukoliko deonice prodaju, a to je moguće takođe u Pošti davanjem naloga za prodaju. S prodajom deonica gubi se i pravo na dividendu.

Jedna akcije NIS jutros je vredela 749 dinara, a jedna akcija Aerodroma Nikola Tesla 998 dinara.


Predloženo da JUBMES postane ALTA banka
JUBMES banka bi trebalo da promeni ime u ALTA banka, predložio je Upravni odbor Skupštini te banke koja je zakazana za 30. januar, navodi se u dokumentu koji je objavila Beogradska berza.

U odluci o usvajanju izmena i dopuna Ugovora o osnivanju koju je doneo Upravni odbor banke precizirano je da će do promene imena banke doći nakon što Narodna banka Srbije da saglasnost, i novo poslovno ime bude registrovano u Agenciji za privredne registre.

Prema podacima Centralnog registra hartija od vrednosti, više od dve trećine akcija JUBMES banke je u rukama pravnih lica, na zbirnim računima je 22,4% akcija, dok su fizička lica vlasnici ukupno 10,3% akcija.

Najveći akcionar JUBMES banke je Alta pay grupa iz Beograda sa 28,5% akcija, a slede SFRJ sa 5,3% akcija i Telegroup sa 4,99%.

Početkom maja 2019. godine Alta pay grupa je za 592,5 miliona dinara kupila državni paket od 28,5% akcija JUBMES banke.


Proposal made for JUBMES to be renamed as ALTA Banka
JUBMES Banka should be renamed as ALTA Banka, as proposed by the Managing Board to the banks GM, scheduled for January 30, it is said in the document published today by the Belgrade Stock Exchange.

The decision on the adoption of amendments to the founding contract adopted by the banks Managing Board specifies that the bank will change its name once the National Bank of Serbia gives its approval and the new operating name is registered at the Business Registers Agency.

According to the Central Securities Depository, more than two thirds of JUBMES Bankas shares are held by legal entities, 22.4% of the shares are on summary accounts, whereas natural persons own a total of 10.3% shares.

The largest shareholder of JUBMES Banka is Alta Pay Group from Belgrade with 28.5% of the shares, followed by the former Yugoslav state (SFRY) with 5.3% and Telegroup with 4.99% of the shares.

In early May 2019, Alta Pay Group bought the state package of 28.5% of the shares of JUBMES Banka for RSD 592.5 million.


Radnici Ikarbusa mesecima bez plate, najavili protest ispred Vlade - Gradska vlast nudi dva rešenja
Dok čekaju privatizaciju preduzeća, radnici Ikarbusa kraj godine i početak nove dočekali su bez dinara u džepu jer plate nisu primili od septembra, i zato za 10. januar najavljuju protest ispred zgrade Vlade Srbije, prenosi N1.

Od države, navodi ta televizija, i dalje nema odgovora na pitanje kada će i da li njihov problem biti rešen pošto je pre šest godina pompezno najavljena saradnja sa Mercedesom, brzo okončana.

Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić za N1 kaže da veruje da će fabriku preuzeti kineska firma, a ako se to ne desi, novi vlasnik bi mogao biti grad.

- Mnogo je teška situacija u Ikarbusu, u avgustu je bila poslednja plata koju smo primili, znači od septembra do sad, četiri plate nismo primili - navodi Dragan Bubić, predsednik Samostalnog sindikata Ikarbus.

Zaposleni kažu da posla nema. Za poslednjih godinu i po dana, kako tvrde, Ikarbus nije proizveo ni jedan autobus, pa firma opstaje samo zahvaljujući remontima.

- Prosto se pitamo kako to da kao ovlašćeni nadograđivač Mercedesa i Mana, jedinstven u svetu, ne možemo da dobijemo posao i da državne firme kupuju inostrane autobuse - kaže Bubić.

Prošle godine, navodi N1, za 45 mil EUR Beograd je kupio više od 200 autobusa, mahom iz Kine i Turske.

- Svako može da učestvuje na tenderima koje raspisuje Grad Beograd, pa i Ikarbus, a Grad Beograd će kupovati naravno najbolji kvalitet za najmanju moguću cenu - kaže Goran Vesić, zamenik gradonačelnika Beograda.

- Da Vam kažem nešto, problem nije čak ni cena, mogu da vam kažem da su čak naši autobusi mercedes, jeftiniji sigurno od ovih sad koji su na beogradskim ulicama. Od 244 autobusa da smo makar desetak, dvadesetak, tridesetak dobili, mi bismo mogli da podelimo plate - naglašava Bubić.

Ipak, drugi čovek Beograda veruje da za Ikarbus postoji rešenje - da ga preuzme kineski vlasnik, koji bi kako tvrdi trebalo da proizvodi električne autobuse - ili grad.

- Mi smo pre dve godine ponudili Vladi Srbije da mi preuzmemo Ikarbus, jer Ikarbus nije gradsko preduzeće, jer smo videli računicu da tu napravimo jedan remontni centar... Grad Beograd bi mogao da smanji bitno troškove, zaposlili bismo tamo sve te ljude, tamo ima oko 120 zapsolenih, čak bi zaposlili i neke nove, tako da ta ponuda prema Vladi Srbije stoji, Grad Beograd je spreman u svakom trenutku da preuzme Ikarbus, ukoliko iz bilo kog razloga to neko od stranih partnera ne odluči, ali kako meni kažu, ovo sa Kinezima ide u tom pravcu - naveo je Vesić.

Fabrika je stara 97 godina. Za to vreme proizvodnja, kažu radnici, nije prestajala, zaposleni nikada nisu bili bez plata, a preduzeće je uspelo da pregura ratove i sankcije, navodi N1.


"Mali" akcionari
Emitenti
Posrednici
Investitori
Proizvodi Centra
Arhiva vesti
Kontaktirajte nasKnjiga gostijuMapa sajta