Dobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzistaDobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzista
O namaUsluge CentraProizvodi CentraSavetovanja i seminariNasi rezultatiNasi klijenti
Arhiva vesti
United Group postao vlasnik Tele2 mobilnog operatora u Hrvatskoj
Tele2 Hrvatska, telekomunikaciona kompanija, zvanično je postala deo velike porodice United Group, u okviru investicije vredne 220 mil EUR.

- Akvizicija Tele2 Hrvatska za sve nas je važan korak u daljem jačanju pozicije vodećeg telekomunikacionog i medijskog operatora u Jugoistočnoj Evropi. Verujemo da će dalja ulaganja United Grupe u tržište Hrvatske doneti dodatne pogodnosti korisnicima koji su već ukazali poverenje Tele 2, ali i privući nove korisnike kvalitetom mreže, atraktivnom ponudom i vrhunskim servisom - istakla je Viktorija Boklag, CEO United Group.

Boklag naglašava da će United Group nastaviti sa daljim širenjem poslovanja u zemlje Evropske Unije i osvajanjem novih tržišta, kao što je dogovorena kupovina Vivacoma, najvećeg telekomunikacionog operatora u Bugarskoj.

- U poslednjih gotovo 15 godina, Tele2 Hrvatska je zahvaljujući energiji, angažmanu, stručnosti i predanom radu svih zaposlenih, izrastao u respektabilnu i uspešnu kompaniju. U 2019. godini smo po prvi put dosegnuli brojku od milion korisnika, a godinu smo završili sa više od 200 mil EUR prihoda. Uveren sam da će naše pridruživanje United Grupi omogućiti ne samo nastavak pozitivnih trendova koje beležimo proteklih godina, nego nam dati i dodatni vetar u leđa kako bismo postali još jači i ambiciozniji igrač na tržištu. Naš fokus jesu i uvek će biti naši korisnici, te ćemo i dalje pratiti njihove potrebe kako bismo uvek činili korak više i ponudili im još veću vrednost za njihov novac - rekao je Viktor Pavlinić, predsednik Uprave Tele2 Hrvatska.

U svojih 20 godina poslovanja, United Grupa je akvizirala i uspešno integrisala više od 100 kompanija. Svake godine izdvaja i značajna sredstva za razvoj infrastrukture, tehnologije i medija. Samo tokom prošle godine uloženo je 150 mil EUR u fiksnu i mobilnu mrežu u postojeće operacije i isto toliko u TV sadržaj, od čega je čak 64 miliona uloženo u sopstvenu produkciju.

United Grupa je u vlasništvu BC Partners, jedne od najvećih globalnih investicionih kompanija u svetu i posluje u šest zemalja kroz kompanije kao što su SBB, Telemach i United Media, kao i TV kanale Sport Klub, N1 i Nova TV. Ima najširu mrežnu pokrivenost u regionu i korisnicima nudi najatraktivniji izbor TV sadržaja iz celog sveta.

Sa globalnom OTT uslugom ima 3,87 miliona pretplatnika u 1,8 miliona domova i više od 4.500 zaposlenih, kojima se od marta 2020. pridružio i mobilni operator Tele2 Hrvatska.


Konditori složni - Ova industrija je skriveni dragulj srpske privrede
Na panelu "Konditorska industrija u Srbiji", u okviru Kopaonik biznis foruma, rečeno je da je to indusrtija koja "ima šta da kaže".

Vladmir Čupić, direktor predstavništva Atlantic Grupe za Srbiju rekao je da je ova industrija jedna od najjačih u zemlji, iako na prvi pogled to možda tako ne izgleda.

Kako kaže, ona je u velikoj meri deo internacionalnih sistema i suočena je sa međunardonom konkurencijom i nema izbora nego da se sa njom bori.

- To je skriven dragulj srpske privrede, koji se prepoznaje po tome što je industrija sa najvećim potencijalom rasta- dodao je on.

Kako kaže Nenad Miščević, generalni direktor kompanije PepsiCo za područje Zapadnog Balkana i Baltičkih zemalja, ova industrija je potcenjenja, a "proizvodnja automobila je posao".

- Ipak, rezultati konditorske industrije donose zlatne medalje, a to je nešto na šta bi trebalo da budemo ponosni - rekao je on i dodao da oni kao predstavnici konditorske industrije ne prezentuju samo svoje firme već i svoju zemlju:

- Mi smo reprezentacija Srbije, u njenom najboljem izdanju.

Dragan Stajković, generalni direktor kompanije Bambi rekao je da je sledeći korak ulaganje u razvoj i kadrove koje sada, na žalost, nemamo. On je naveo da je bitno spomenuti i tzv. Kosovo i otežanu trgovinu koja je usporila rast industrije.

- Bitno je to pomenuti, jer je to nešto što je možda donelo najviše štete industriji, i to smo uspeli da nadomestimo - rekao je Stajković, objasnivši da je taj rast došao iz izvoza na neka druga tržišta.

Naveo je da je ova industrija prešla određene teške faze i prešla u novu fazu, ulaganja. Ipak, ističe da je industrija pakovanja tek u razvoju i da zaostaje za svetom.

- Unapređenje tog sektora pomoglo u daljem razvoju industrije i doprinelo izvozu - dodao je.

Kako kaže Stojan Kemera, menadžer kompanije Barry Callebaut za Jugoistočnu Evropu, srpski konditorski segment je pokazao da je otporan na nedaće, kroz devedesete, tranziciju 2000-ih godina i da nasleđe i tradicija nose težinu.

Bojan Knežević iz Jafe rekao je da dobri rezultati nisu garancija da će oni biti postignuti i u budućnosti. Kako je naveo, pitanje održivosti je bitno, jer kada izgubite jednom poziciju na tržištu ne možete da je vratite, već samo da gradite novu. Istakao je da Srbija ima dobu industriju koja "ima šta da kaže".

Direktor Centralnih finansija za Srbiju i Makedoniju Atlantic Grupe Zoran Daljević ukazao je na važnost inovacija i novih tehnologija.

- Mi kroz tehnološke inovacije razvijamo nove proizvode konditorske industriije, koja ostvaruje suficit - rekao je Daljević, ističući da ta industrija više izvozi nego uvozi i da to daje perspektivu za dalji razvoj.


DA LI NAS ČEKA NOVI VELIKI TALAS GRČKIH INVESTICIJA? Uskoro potpisivanje dva memoranduma
Poslovni forum Srbija - Grčka održan je danas u Beogradu uz poruku da postoji veliki potencijal za povećanje trgovinske razmene koji treba iskoristiti i očekivanje da će ekonomski oporavak Grčke dovesti do novog velikog talasa investicija u Srbiji.

Trgovnska razmena sa Grčkom je na relativno niskom nivou i, prema podacima Republičkog zavoda za statistiku, prošle godine je iznosila 475 miliona evra. Struktura robne razmene je raznolika, a Srbija sve više počinje u Grčku da izvozi IT usluge, sektor koji je u poslednje tri godine postao dominantan u srpskoj ekonomiji.Grčki investitori su potencijalno zainteresovani za sektore hrane i pića, infrastrukture, energetike, zaštite životne sredine i transporta, a među vodećim proizvodima koje Srbija uvozi iz Grčke su gorivo za mlazne motore, pomorandže, cevi od rafinisanog bakra i polietilen. Srbija u Grčku najviše izvozi sladoled, hartiju i karton, gume, mineralna i hemijska đubriva, sojino ulje, običnu i gaziranu vodu.

Kako su rekli učesnici skupa, Grčka je jedan od najvećih investitora u Srbiji i od oktobra 2000. godine grčke kompanije su investirale u Srbiji oko 2,2 milijarde evra.

Ekonomska saradnja Srbije i Grčke je do svetske finansijske krize 2008. godine bila izuzetno dobra, ali je nakon toga usledio jak pad, budući da su iz Srbije otišle velike grčke investicije, kažu učesnici i ističu izvanredne političke odnose i tradicionalne prijateljske veze dve zemlje i dva naroda.

"Nadamo se da ćemo sa ekonomskim oporavkom Grčke koji je u toku i očekivane cifre rasta grčke ekonomije za ovu godinu su vrlo dobre, ponovo imati veliki talas grčkih investicija u našu ekonomiju", rekao je državni sekretar Ministarstva spoljnih poslova Srbije Nemanja Stevanović.

Podsetio je da u Atini u decembru prošle godine prilikom zvanične posete predsednika Srbije Aleksandra Vučića potpisan sporazum o strateškoj saradnji sa Grčkom.

Na Poslovnom forumu učestvovalo je više od 80 srpskih preduzeća iz različitih delatnosti, među kojima su IT kompanije, kompanije iz industrije građevinskog materijala, transporta, logistike.

"Čini mi se da će ovo biti dobra prilika za poslovne susrete, jer srpsko-grčkim ekonomskim odnosima treba mali podsticaj", rekao je direktor Sektora za strateške analize, usluge i internacionalizaciju PKS Mihailo Vesović.

Državna sekretarka u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomuniakcija Tatjana Matić najavila je da bi uskoro trebalo da budu potpisana dva izuzetno značajna memoranduma o saradnji sa Grčkom koja će biti veoma podsticajna za dalje produbljivanje i jačanje ekonomskih veza u okviru regionalnih i globalnih digitalnih kretanja. Jedna od njih je memorandum o smanjenju roming tarifa za koji navodi da će doprineti unapređenju komunikacije izmedu administracija dve zemlje, a time i sveukupne ekonomske saradnje."Osim smanjivanja roming tarifa, ovaj memorandum otvara mogućnosti za razmenu iskustava u okviru razvoja širokopojasne infrastrukture, kao i za zajedničku realizaciju brojnih projekata u oblasti servisa koji koriste 5G tehnologiju", rekla je Matić.

Drugi memorandum čije se potpisivanje očekuje je, kaže, memorandum u oblasti telekomunikacija i poštanskih usluga.


"Mali" akcionari
Emitenti
Posrednici
Investitori
Proizvodi Centra
Arhiva vesti
Kontaktirajte nasKnjiga gostijuMapa sajta