Dobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzistaDobrodosli na sajt Medjunarodnog centra za razvoj finansijskog trzista
O namaUsluge CentraProizvodi CentraSavetovanja i seminariNasi rezultatiNasi klijenti
Arhiva vesti
Cena rude gvožđa probila nivo od 150 dolara po toni
Cena rude gvožđa je premašila nivo od 150 dolara po toni, pošto je Kina pomerila rok domaćoj gigantskoj industriji čelika za pet godina da počne sa smanjenjem emisije ugljenika, dajući prioritet ekonomskom rastu.
Emisije ugljenika iz kineskog ogromnog i visoko zagađujućeg sektora čelika trebalo bi da dostignu vrhunac 2030, dok je raniji rok bio 2025. godine, navodi se u saopštenju vlade objavljenom u ponedeljak, izveštava "Blumberg".

To je, prema oceni njujorške agencije, signal da vlasti ponovo kalibriraju klimatsku strategiju u svetlu prošlogodišnjih skokova cena sirovina, i da pripremaju snažnije podsticaje privrednim sektorima koji su ugljenično intenzivniji.


Alfa-Plam: Kako zadržati lidersku poziciju na tržištu u doba pandemije?
Sa predstavnicima kompanije Alfa-Plam razgovarali smo o ostvarenim poslovnim rezultatima prethodne godine i izazovima sa kojima se trenutno suočava ovaj industrijski gigant sa juga Srbije.

Prošla, 2021. godina je verovatno bila manje neizvesna i izazovna nego 2020. Da li je pandemija, bar što se tiče poslovanja Vaše kompanije prošla ili se još osećaju njene posledice?

- Doba pandemije donelo je nove izazove u poslovanju. Pre svega smo kao fabrika sa masovnom proizvodnjom morali uložiti velike napore kako bismo sproveli nove mere bezbednosti na radu i zaštitili svoje zaposlene. Prethodna godina jeste bila manje neizvesna u smislu da nismo imali prekide u radu ali smo se suočili sa globalnim posledicama pandemije kao što su rast cena sirovina, kašnjenje u isporukama materijala i rast opštih troškova poslovanja zbog čega smo i mi bili prinuđeni da podižemo cene proizvoda. Još jedna od prepreka sa kojom smo se suočili prošle godine jeste nestašica i rast cene peleta kao goriva. U takvoj situaciji je dosta usporen plasman ovih proizvoda što nas vraća nekoliko koraka unazad. Nažalost, to je trend koji se nastavlja i ove godine.
Građevinski sektor je pandemiju prebrodio bez velikih gubitaka. Alfa-Plam je, sa druge strane, ponudom proizvoda uglavnom okrenut krajnjim korisnicima i privatnim licima. Da li je taj deo tržišta bio možda više uzdrman pandemijom?

- Što se tiče tržišnog nastupa, morali smo se prilagoditi novonastaloj situaciji pa smo u tom smislu bili prinuđeni da napustimo neke tradicionalne načine promocije i prodaje kao što je izlaganje na sajmovima i okrenemo se ka digitalnim kanalima. Sa druge strane, tražnja za našim proizvodima je rasla na domaćem i inostranim tržištima te smo se suočili i sa izazovom podmirenja tržišnih potreba i maksimalnog korišćenja proizvodnih kapaciteta. Trenutno imamo oko 1.000 radnika na dve lokacije, u Vranju i Surdulici, što je čak i više nego pre početka pandemije.

Mnogi proizvođači iz naše branše nisu uspeli da se prilagode novonastalim tržišnim uslovima što smo mi prepoznali kao šansu i u 2021. godini ostvarili promet od 55 mil EUR i time ojačali svoju lidersku poziciju u regionu. Sve to naravno ne bi bilo moguće da nismo ulagali u unapređenje procesa kroz primenu najsavremenijih svetskih metoda i edukaciju zaposlenih ali i eksternih partnera (distributera i servisera).
Prošle godine ste najavili uvođenje novog proizvodnog segmenta u asortimanu. Kakva su iskustva sa kotlovima na gas?

- Širenje gasovodne mreže u Srbiji smo takođe prepoznali kao potencijal za dalji rast. Grejanje na gas zvuči veoma primamljivo krajnjim korisnicima zbog komfora koji omogućava ali i finansijske uštede. Kotlovi na gas Alfa-Plama se ističu visokim stepenom automatizacije i energetske efikasnosti te kvalitetom možemo parirati i poznatim svetskim proizvođačima iz ove branše.

Ranije ste izneli podatak da je 70% Alfa-Plam ponude okrenuto izvozu. Da li je bilo promena na tom planu i koje zemlje su najznačajniji kupci?

- Najveći deo proizvedenih proizvoda plasiramo u inostranstvu, tu su pre svega zemlje iz okruženja BIH, Crna Gora, Makedonija ali se naši proizvodi mogu naći i širom EU. Najveći izazov sa kojim se trenutno suočavamo jeste uvođenje Ecodesign standarda koji je od ove godine obavezan uslov izvoza u EU. Većina naših proizvoda iz pelet asortimana od ranije ispunjava ovaj standard ali smo istovremeno radili na razvoju Eco modela iz asortimana čvrsto gorivo. Proizvodi koji ispunjavaju Ecodesign standard odlikuju se boljim dihtovanjem, većom energetskom efikasnošću pa se samim tim postiže i finansijska ušteda njihovom upotrebom. Ove godine ćemo Eco modele plasirati i na domaće tržište čime ćemo i kupcima iz Srbije ponuditi mogućnost da za malu razliku u ceni kupe proizvod koji je ekološki prihvatljiviji pa će to na neki način biti i priprema za ono što neminovno sledi a to je uvođenje Ecodesign standarda i kod nas.
Kakvi su planovi za ovu godinu? Da li planirate uvođenje novih proizvoda?

- Poslednjih nekoliko godina veliki je pritisak javnosti zbog očuvanja kvaliteta vazduha gde se individualna ložišta navode kao jedan od najvećih zagađivača. Pokrenuti su državni projekti za rešavanje ovih problema gde smo mi aktivno uključeni pa planiramo da ćemo u periodu od narednih nekoliko godina ostvariti još veći plasman robe putem ovih projektata. Briga o zaštiti životne sredine je u osnovi naše poslovne politike i to pokazujemo neposrednim zalaganjem za obnavljanje šumskih površina ali i proizvodnjom i plasmanom proizvoda koji su ekološki podobni. Aktivno se pripremamo za trenutak kada će Ecodesign standard stupiti na snagu i u zemljama koje su van EU.


Dinar-to-euro exchange rate at RSD 117.5885
The Serbian dinars official median exchange rate against the euro is 117.5885 dinars for one euro on Tuesday, which is a slight change from Monday, the National Bank of Serbia said.
BELGRADE - The Serbian dinars official median exchange rate against the euro is 117.5885 dinars for one euro on Tuesday, which is a slight change from Monday, the National Bank of Serbia said.

The dinar is steady against the euro m-o-m, y-o-y and relative to the beginning of the year.

The dinars indicative exchange rate against the dollar was up by 0.1 pct to 102.7872 dinars for one dollar on Monday.

The dinar was up by 1.2 pct against the dollar m-o-m and down by 5.0 pct y-o-y, and up by 1.1 pct relative to the beginning of the year.


Evro u padu prema dolaru drugi dan uzastopno
Evro je danas nastavio pad prema dolaru drugi dan zaredom nakon što je predsednica Evropske centralne banke Kristin Lagard izjavila da nema potrebe za znatnijim pooštravanjem monetarne politike u evrozoni.
Jedinstvena valuta 19-članog monetarnog bloka je oslabila na početku današnjeg trgovanja za dodatnih 0,3 posto na više od 1,14 evra za dolar, izveštava Rojters.

Evro je prošle nedelje zabeležio najbolji nedeljni rezultat od marta 2020, nakon što su pojedini zvaničnici ECB-a svojim izjavama "odškrinuli vrata" povećanju referente kamate u 2022. i nagovestili da će sastanak 10. marta biti ključan za odlučivanje o tome kojom će brzinom centralna banka okončati svoj program kupovine obveznica koji sprovodi već dugo.


Air Serbia carries 83 pct more passengers in 2021
Air Serbia carried 1,586,665 passengers in 2021, which is an 83 pct increase, the Serbian flagship airline has announced.
BELGRADE - Air Serbia carried 1,586,665 passengers in 2021, which is an 83 pct increase, the Serbian flagship airline has announced.

"Although 2021 was also marked by the coronavirus pandemic, the average load factor on Air Serbia flights was 64 pct.

For the best part of 2021, the Serbian national airline has continuously recorded a market share at Belgrade Nikola Tesla Airport of close to or even more than 50 pct, exceeding the pre-pandemic result from 2019 and further solidifying its leading position at the Belgrade airport.

In 2021, Air Serbia’s volume of traffic increased 39 pct compared to 2020. The accomplished result is 35 pct lower than in pre-pandemic, record-breaking 2019, but it is significantly above the European average in 2021, which was -44 pct compared to 2019," the company said in a statement.

“Being flexible, adapting quickly to the market changes, using sound resource management and constantly embracing innovations, we managed to accomplish satisfactory results during the biggest global crisis in our industry.

We are glad that the previous year was better than 2020 and we are prepared for a strong expansion in the coming period.

The challenges we successfully overcame represent a firm foundation for further development and continuing to implement the strategy planned before the pandemic.

We are looking forward to a further expansion in European and Middle Eastern markets, which awaits us from April and June, when we will be launching flights to as many as 12 destinations from the Serbian capital.

We began a stage of continued growth as a regional leader, and we are on track to meeting the goals set already now for 2023 - reaching the pre-pandemic levels from record-breaking 2019,” said Air Serbia CEO Jiri Marek.


"Mali" akcionari
Emitenti
Posrednici
Investitori
Proizvodi Centra
Arhiva vesti
Kontaktirajte nasKnjiga gostijuMapa sajta